top of page
assulab_logo-01.png

Vermogensopbouw en bescherming voor ondernemers
pensioen \\ ziekte & ongeval \\ overlijden \\ beleggen 

\\ Algemene voorwaarden \

 Algemene informatie en AssurMiFID-gedragsregels – Assulab

Versie: 26/09/2025
Ondernemingsnummer: BE 0479.312.830
Adres: Kapellei 21, 2980 Zoersel
Contact: info@assulab.be
Inschrijving FSMA: Verzekeringsmakelaar

1. Activiteiten en statuut

Assulab is een onafhankelijke verzekeringsmakelaar die actief is in verschillende verzekeringstakken, zowel in levens- als niet-levensverzekeringen.
Wij zijn ingeschreven bij de FSMA (Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten) en handelen volledig in overeenstemming met de AssurMiFID-gedragsregels en de bepalingen van de IDD-richtlijn (Insurance Distribution Directive).

Onze dienstverlening omvat:

  • Het adviseren, aanbieden en afsluiten van verzekeringsovereenkomsten;

  • Het uitvoeren van voorbereidend werk tot het sluiten van overeenkomsten;

  • Het assisteren bij het beheer en de uitvoering van bestaande verzekeringen;

  • Het aanbieden van financiële en successiegerichte adviesdiensten in combinatie met verzekeringsoplossingen.
     

2. Vergoeding

Assulab werkt met vergoedingen die afgestemd zijn op de aard, omvang en complexiteit van elk dossier.

Onze vergoedingen kunnen bestaan uit:

  • Commissies ontvangen van verzekeringsmaatschappijen, berekend op de premie van het product;

  • Erelonen of vaste vergoedingen die rechtstreeks door de klant worden betaald, afhankelijk van de aard van het advies of de dienstverlening.
     

De vergoedingen worden steeds vooraf besproken vóór de aanvang van de opdracht of het afsluiten van het contract.

Door het plannen van een afspraak, het ondertekenen van documenten of het gebruik van onze diensten verklaart de klant zich akkoord met de algemene voorwaarden en vergoedingsstructuur van Assulab.

Assulab behoudt zich het recht voor om de vergoedingen aan te passen naargelang de complexiteit, omvang of evolutie van het dossier.

Indien een intakegesprek wordt geboekt en de klant niet verschijnt, wordt een no-show fee van €195 excl. btw aangerekend.


3. Belangenconflictenbeleid

Assulab beschikt over een formeel beleid ter voorkoming en behandeling van belangenconflicten.
Wij nemen steeds maatregelen om te garanderen dat de belangen van onze klanten altijd primeren.

Wanneer een mogelijk belangenconflict niet volledig kan worden vermeden, wordt de klant hierover voorafgaand en schriftelijk geïnformeerd, zodat deze een weloverwogen beslissing kan nemen.

Voorbeelden van potentiële belangenconflicten zijn:

  • Commissies van verschillende verzekeringsmaatschappijen;

  • Situaties waarin meerdere klanten tegengestelde belangen hebben;

  • Financiële stimulansen die het advies kunnen beïnvloeden.


4. Privacy en gegevensbescherming

Assulab hecht groot belang aan de bescherming van persoonsgegevens en handelt conform de AVG (GDPR) en de Belgische privacywetgeving.
Wij verwerken enkel gegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van onze diensten, wettelijke verplichtingen of communicatie met de klant.

De klant heeft steeds het recht om zijn gegevens in te zien, te laten corrigeren of te laten verwijderen via info@assulab.be.


5. Klachtenprocedure

Wij streven naar volledige klantentevredenheid. Indien u toch een klacht heeft, kunt u zich richten tot:

Assulab BV – Klantendienst
info@assulab.be

Indien u geen bevredigende oplossing ontvangt, kunt u zich wenden tot:
Ombudsman van de Verzekeringen
de Meeûssquare 35, 1000 Brussel
Tel. 02 547 58 71 – info@ombudsman-insurance.bewww.ombudsman-insurance.be


6. Transparantie en herziening

Assulab engageert zich om klanten op een duidelijke, eerlijke en niet-misleidende manier te informeren.
Ons beleid wordt jaarlijks geëvalueerd en, indien nodig, aangepast aan de nieuwste regelgeving en richtlijnen van de FSMA.


Datum laatste herziening: 13/11/2025

bottom of page